شرایط و مقررات استفاده از سرویس پایش آنلاین سیناکِر

سرویس پایش آنلاین سیناکِر، به عنوان یک خدمت مکمل از جانب سیناکِر و با هدف نظارت پزشکان بر روند داده‌های سلامتی کاربران و بهینه‌سازی حرکت کاربران در جاده‌ی سلامت ایجاد گردیده ‌است. به عنوان کاربر سرویس پایش آنلاین، سیناکِر امکان دسترسی به پزشکان را برای افراد در معرض خطر یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای فراهم می‌کند تا با برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزانه، ضمن مدیریت سلامت خود، کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند. با هدف ایجاد شفافیت حقوق کابران و حیطه وظایف شرکت راهکار هوشمند سینا، شرایط استفاده از سرویس پایش آنلاین سیناکِر به شرح ذیل درج می‌گردد:

۱. تعاریف

شرکت: شرکت راهکار هوشمند سینا  که از این به بعد در این سند “شرکت” نامیده خواهد شد، یک شخصیت حقوقی ثبت شده‌است که کلیه حقوق مادی و معنوی مرتبط به راهکار سلامت سیناکِر و همچنین وبسایت سیناکِر، متعلق به وی می‌باشد. 

سیناکِر: سیناکِر، راهکار خودمراقبتی هوشمندی است که قابلیت اتصال نرم‌افزار موبایل را به دستگاه‌های خودمراقبتی خانگیِ منتخب (ابزارهای سیناکِر) جهت پایش داده‌های سلامت افراد فراهم کرده است. همچنین، امکان ثبت برخی داده‌های سلامت بصورت دستی در سامانه‌ی سیناکِر وجود دارد. راهکار خودمراقبتی هوشمند سیناکِر، در شرایط و مقررات اختصاراً «سیناکِر» نامیده می شود.

نرم افزار سیناکِر: به برنامه کاربردی که قابل نصب بر تلفن‌های هوشمند بوده و داده‌های ایجاد شده توسط کاربر سیناکِر را ضبط، ثبت، در صورت لزوم تحلیل و در قالب فایل‌های قابل اشتراک گذاری آماده می‌نماید، «نرم‌افزار سیناکِر»، گفته می‌شود.

ابزارهای سیناکِر: دستگاه های خانگیِ منتخب قابل اتصال به نرم‌افزار سیناکِر جهت سنجش فشارخون، قند خون و آنالیز بدن، مجتمعاً و مستقلاً «ابزارهای سیناکِر» نامیده می‌شود.

وبسایت سیناکِر: «وبسایت سیناکِر» به آدرسwww.sinacare.ir و یا هر آدرس اینترنتی و دامنه‌ی دیگری است که به صفحه اصلی سیناکِر متصل گردد.

پایشِ آنلاین: خدمتی است که در آن پزشک بر اساس قرار قبلی و در بازه‌های زمانی و شرایط مشخص از قبل تعیین‌شده، داده‌های سلامت ثبت شده‌ی کاربر در نرم‌افزار سیناکِر را با استفاده از پنل تحت وب سامانه بررسی می‌کند و نظر کارشناسی خود را نسبت به شرایط سلامتی کاربر از طرق مختلف به وی اعلام می‌نماید. این طرق می‌تواند شامل تماس تلفنی از سمت پزشک، پیامک، اعلان داخل نرم‌افزار سیناکِر یا هر روش دیگری که مورد توافق کاربر و پزشک سیناکِر با اطلاع شرکت است می‌باشد. لازم به ذکر است که پایش آنلاین شامل تماس صوتی از سمت کاربر با پزشک سیناکِر نمی‌شود.

کاربر: به شخصی که نسبت به درخواست، خرید و استفاده از سرویس پایش آنلاین سیناکِر به هر نحو اقدام می‌نماید، «کاربر» اطلاق می‌گردد. لازم به ذکر است که شخصی که نام کاربری به نام او نیست و شخصا درخواست کننده و تحویل گیرنده این سرویس نبوده اما از آن -مجموعاً یا مستقلاً – استفاده می‌نماید نیز به عنوان کاربر شناخته می شود.

پزشک سیناکِر: به ارائه کننده خدمات سلامت که در مجموعه سیناکِر به نظارت بر روند داده‌های سلامت کاربران می‌پردازد پزشک سیناکِر گفته می‌شود.  

سیناکلینیک: به مرکز اطلاع رسانی سیناکِر که شامل مجموعه‌ای از متخصصین حوزه سلامت می‌باشد، «سیناکلینیک» گفته می‌شود. خدمات سیناکلینیک و شرایط و مقررات استفاده از آن به نوع سرویس انتخابی توسط کاربر بستگی دارد.

افشا غیر مجاز اطلاعات: افشاء اطلاعات هویتی به همراه اطلاعات سلامتی به اشخاصی به جز پزشک سیناکِر، سیناکلینیک، پزشک متخصص کاربر، اقوام نزدیک کاربر در صورت رضایت کاربر و هر شخصی که توسط کاربر درخواست و معرفی گردد و یا مراجع انتظامی و دولتی و یا مراجع قضایی با حکم قضایی، «افشا غیر مجاز اطلاعات» نامیده می شود. بدیهی است که طبق چارچوب این مقررات، افشا و یا استفاده از اطلاعات سلامتی بدون ذکر اطلاعات هویتی و یا بالعکس، افشا مجاز اطلاعات می باشد.

۲. مقررات عمومی

۱.۲. خرید یا استفاده از سرویس پایش آنلاین سیناکِر به معنای آگاهی از این شرایط و مقررات و همچنین اعلام توافق با آن ها محسوب می گردد. کاربر در نظر دارد که تمامی شرایط و قوانین استفاده از سیناکِر که در وبسایت موجود می‌باشد، بر سرویس پایش آنلاین سیناکِر نیز جاری و صادق است.

۲.۲. سیناکِر ارائه دهنده‌ی خدمات بهداشتی-درمانی نیست. سرویس پایش آنلاین سیناکِر معادل سرویس ویزیت آنلاین توسط پزشک نیست. با این وجود، با هدف ضمانت کیفیت مشاوره‌های ارائه‌شده، شرکت از همکاری پزشکان بهره‌مند شده است. این سرویس تنها برای ارتقاء کیفیت زندگی، مشارکت فعالانه‌ی شما در روند مدیریت بیماریعوامل خطرزا، بهبود وضعیت سلامتی و افزایش سوادبهداشتی به شما خدمت‌رسانی می‌کند و هرگز جایگزین ویزیت آنلاین یا حضوری روتین یا موردی شما نمی‌باشد. در صورتی که هنگام استفاده از این سرویس احساس هرگونه ابهام داشتید یا احساس ایجاد عارضه یا بیماری کردید، بلافاصله با پزشک شخصی خودتان مشورت کنید.

۳.۲. سرویس پایش آنلاین، یک سرویس تک‌کاربره بوده و ارائه‌ی خدمات فقط به فرد درخواست‌دهنده سرویس صورت می‌گیرد. هرگونه تغییر کاربر نیازمند ثبت نام مجدد و درخواست سرویس و پرداخت حق عضویت می‌باشد. شرکت حق پیگیری قانونی هرگونه سوء استفاده را برای خود محفوظ می‌داند.

۴.۲. در ذیل استفاده از سرویس پایش آنلاین، شرکت نسبت به جمع‌آوری، استفاده، تحلیل و حتی افشا اطلاعات کاربر با پزشک کاربر اقدام خواهدکرد. در صورتی که کاربر به انجام موارد مذکور رضایت نداشته باشد، امکان دسترسی و استفاده از این سرویس را نخواهد داشت و استفاده از آن، بدین معناست که قوانین مقرر را پذیرفته و قبول دارد.

۵.۲. سیناکِر می‌تواند در هر زمان نسبت به تغییر این شرایط و مقررات اقدام نماید و ادامه استفاده کاربر از راهکار سلامت سیناکِر، به معنای پذیرش و توافق نسبت به مقررات به‌روزرسانی شده است. در صورتی که تغییرات اساسی باشد، سیناکِر موظف است تغییر را از طریق ارسال پیامک، نصب بنر در وبسایت و یا نرم‌افزار سیناکِر یا طرق معقول دیگر به کاربر اطلاع‌رسانی نماید.

۶.۲. سرویس پایش آنلاین سیناکِر سامانه‌ای جهت ثبت اطلاعات و به نمایش درآوردن آن برای پزشک/مراقب سلامت می‌باشد. در ذیل این سرویس، پزشک/مراقب سلامت نظر خود را در مورد روند کلی تغییرات داده‌های سلامت قابل رویت به کاربر اعلام می‌کند. با اینکه ممکن است در ذیل خدمات این سامانه، پزشک/مراقب سلامت در خصوص ضرورت مراجعه کاربر به مرکز درمانی اطلاع رسانی کند، سیناکِر یا پزشک/مراقب سلامت مسئولیتی جهت نظارت، مراقبت، اطلاع شرایط و اطلاعات حساس به مراکز درمانی را ندارد. در صورتی که پس از اعلام نظر و مشورت پزشک/مراقب سلامت در خصوص در صورتی که بیمار عکس العملی نشان ندهد و یا به توصیه‌ها عمل نکند، مسئولیت عواقب اهمال بر عهده کاربر خواهد بود و شرکت یا پزشک/مراقب سلامت سیناکِر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

۷.۲. خدمات سرویس پایش آنلاین سیناکِر به هیچ وجه جایگزین ویزیت‌های روتین حضوریتلفنی کاربر با پزشک شخصی وی نمی‌باشد. این سرویس به منزله تسهیل‌گر نظارت بر روند سلامتی کاربر توسط پزشک بوده و به هیچ عنوان جایگزین وظایفی که مراکز درمانی در هنگام ویزیتترخیص بیمار دارند و یا وظایفی که جهت پیگیری احوال سلامتی بیمار دارند نمی شود. بنابراین اگر به هر نحوی ارائه خدمات سیناکِر دچار قطعی، اختلال و موارد مشابه بود، مراکز درمانی می‌بایست به روش‌های دیگر احوال سلامتی بیمار را پیگیری نمایند و شرکت یا پزشک سیناکِر در این خصوص مسئولیتی ندارد.

۸.۲. کاربر می‌بایست به هنگام ثبت نام در این سرویس، مشخصات مربوط به سلامتی و سابقه بیماری های خود را به‌درستی تکمیل نماید و به سوالات مربوط به سلامت و بهداشت که توسط سیناکِر عنوان می‌گردد طبق سوابق پزشکی و سلامتی خود پاسخ دهد. در صورتی که این اطلاعات به صورت ناقص و یا اشتباه تکمیل شود، مسئولیت تحلیل و نتیجه نادرست حاصل از هوش مصنوعی موجود در نرم‌افزار سیناکِر، ایجاد خطا در هشدارهای نرم‌افزار و تفسیر نادقیق پزشک از روند تغییرات داده‌های سلامت بر عهده کاربر می‌باشد.

۹.۲. کاربر متعهد می‌شود که شماره تماس فعلی خود را به درستی به سیناکِر اعلام کند و در صورت ایجاد هرگونه تغییری مراتب را فوراً به شرکت اعلام کند.

۱۰.۲. کاربر متعهد می‌شود که هرگونه تغییری در پرونده پزشکی و بیماری‌های زمینه‌ای خود به اطلاع پزشک سیناکِر برساند. تشخیص مرتبطنامرتبط بودن تغییرات اعلامی از جانب کاربر بر عهده سیناکِر است.

۱۱.۲. سیناکِر تمامی تلاش خود را جهت ارائه خدمات صحیح و دقیق مبذول خواهد داشت اما با توجه به نقش پررنگ تکنولوژی در راهکارها و سرویس‌های سیناکِر و خطاپذیر بودن آن، کاربر توافق می‌نماید که سیناکِر هیچگونه مسئولیتی در قبال خطاهای سیستمی، ساختاری، نرم افزاری، خطا در ابراز هشدار، خطا در تحلیل اطلاعات و هرگونه خطا و اشتباه دیگری نداشته و از راهکار سلامت سیناکِر تنها به عنوان ابزاری فرعی جهت انجام خودمراقبتی استفاده می‌نماید و هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص وضع سلامت خود را منوط به خدمات سیناکِر نکرده و نخواهد کرد. لازم به ذکر است که در صورت وجود خطا در راهکار سلامت سیناکِر، کاربر می تواند طبق ضوابط خدمات پس از فروش، درخواست رفع خطاهای موجود را از سیناکِر بنماید.

۱۲.۲. دقت نظرات ارائه شده از جانب پزشک همبستگی تنگاتنگی با صحت داده‌های ثبت شده کاربر در نرم‌افزار سیناکِر دارد. کلیه ابزارهای سیناکِر دارای استاندارد می‌باشند و کاربر می‌بایست از ابزارهای سیناکِر طبق دستورالعمل هر دستگاه استفاده نماید. برای مثال، جهت اندازه‌گیری فشار خون، شرایط استقرار بدن و استقرار دستگاه سنجش فشارخون می‌بایست کاملا رعایت شود. در صورتی که کلیه‌ی دستورات رعایت گردد و ابزارهای سیناکِر خطای گسترده‌ای داشته باشد، سیناکِر طبق شرایط خدمات پس از فروش مقرر در این مقررات مسئول خواهد بود. نظر به فراهم بودن امکان ثبت داده‌های سلامت به صورتی دستی، سیناکِر تعهدی نسبت به دقت اندازه‌گیری سایر دستگاه‌های موجود در بازار که کاربر به انتخاب خود تهیه‌کرده‌است، ندارد.

۱۳.۲. سیناکِر نسبت به بروز عوارض جسمی و بیماری های ناشی از استفاده از ابزارهای سیناکِر یا سرویس پایش آنلاین، مسئولیتی ندارد. همچنین سیناکِر به هیچ عنوان تعهدی به ارائه خدمات اورژانسی، فوری و خارج از عرف نمی‌دهد و صرفاً در چارچوب این شرایط و مقررات و سیاست های خود اقدام به ارائه خدمات و راهنمایی جهت خودمراقبتی کاربر می‌دهد.

۳. پشتیبانی

۱.۳. پشتیبانی شرکت در صورت وجود هرگونه پیشنهاد و یا انتقادی پاسخگوی کاربران می‌باشد.

۲.۳. پزشکان سیناکِر موظف به بررسی داده‌های پایش سلامت کاربر در بازه‌ی مقرر می‌باشند. در صورت عدم بررسی، به مدت زمان اشتراک کاربر افزوده خواهد شد. بررسی صحت عملکرد پزشکان بر عهده شرکت است.

۴. حق انصراف

کاربر تا یک هفته پس از ثبت نام و تایید راه‌اندازی سرویس از جانب شرکت، امکان انصراف از سرویس پرداختی را دارد. در این صورت، شرکت پس از کسر هزینه‌های اداری، مابقی وجوه را به حساب معرفی شده از سوی کاربر تا ۷ روز کاری واریز خواهدکرد. پس از زمان مذکور، هیچ مبلغی از سوی شرکت به کاربر قابل پرداخت نیست و کاربر حق هرگونه ادعای مطالبه‌ی وجه را از خود سلب و ساقط می‌نماید.

۵. سیاست های رعایت حریم شخصی

۱.۵. شرکت برای ارائه خدمات خود نیاز دارد که نسبت به جمع‌آوری، ثبت، ضبط، تحلیل، گزارش‌گیری و بایگانی اطلاعات هویتی و سلامتی کاربر (به هر طریقی اعم از بایگانی بر روی واسط‌های با دوام مانند هارد، سی‌دی و غیره) اقدام نماید. کاربر حق استفاده از اطلاعات خود را اعم از سلامتی و هویتی به هریک از روش‌های فوق و یا هر روش دیگری در چارچوب این مقررات، اعطا می‌نماید. شرکت تعهد می‌نماید که از کلیه‌ی اطلاعات فوق الذکر با روش‌های امن محافظت نموده و از افشای غیرمجاز اطلاعات خودداری نماید. شرکت می‌تواند اطلاعات سلامتی کاربر را در صورت درخواست کاربر به اشتراک گذارد و یا در فایل قابل اشتراک به کاربر تحویل نماید.

۲.۵. پزشکان سیناکِر به جهت ارائه خدمات تکمیلی به کاربر می‌توانند به اطلاعات کاربر دسترسی داشته‌باشد اما نسبت به حفظ اطلاعات کاربر و عدم افشاء غیرمجاز اطلاعات، متعهد و مسئول می‌باشد.

۳.۵. بخشی از خدمات پایش آنلاین در بستر صوتی ارائه می‌گردد. با توجه به عدم امکان احراز هویت بصورت صوتی، کاربر متعهد می‌شود که همواره فقط و فقط به صورت شخصی از خدمات پایش آنلاین بهره‌مند شود و دسترسی برای غیره را امکان‌پذیر نگرداند. درصورتی‌که توسط اشخاص ثالث مورد هرگونه سواستفاده ای قرار گیرد، شرکت مسئولیتی نخواهد داشت.

۴.۵. جهت تکریم کاربر و نظارت بر کیفیت خدمات، کلیه‌ی مکالمات ثبت و ضبط می گردد و سیناکِر می تواند در صورت لزوم از مکالمات استفاده نماید اما در هر حال افشای غیر مجاز مکالمات توسط سیناکِر ممنوع خواهد بود.

توجه کنید نرم‌افزار سیناکر در داخل اپ استور اپل با نام Terawave قرار دارد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با پشتیبانی سیناکر ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۰۲ تماس بگیرید.

برای دریافت اپلیکیشن سیناکر اینجا کلیک کنید.