۳ نکته‌ای که هر فرد مبتلا به فشار خون بالا باید بداند

فرد مبتلا به فشار خون بالا
مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر فشار خون بالا دارید، احتمالاً نگران کنترل آن هستید و باید هم باشید. فشار خون بالا یکی از عوامل خطرساز اصلی برای بیماری‌های قلبی (عامل اصلی مرگ و میر) و سکته‌های مغزی (چهارمین علت اصلی مرگ و میر) است. نکته‌ی قابل توجه این است که اکثر این مرگ‌ها قابل پیشگیری هستند اما با وجود روش های مؤثر و ارزان برای کنترل فشار خون بالا، کمتر از ۴۰ درصد موارد فشار خون در کشور بصورت موثر مراقبت می شوند. تأثیر مخرب فشار خون بالای کنترل نشده بر سلامت و طول عمر ما غیرقابل قبول است و باعث شده است تا جراح کل ‌ایالات متحده (U.S. Surgeon General)، رئیس اجرایی خدمات بهداشت عمومی این کشور، برای کمک به بهبود سلامت افراد مبتلا به فشار خون، فراخوانی برای اقدام برای کنترل فشار خون بالا صادر کند.

اگر علاقه‌مند به کنترل فشار خون خود هستید، در این‌جا یافته‌های سه مقاله‌ی جدید پزشکی آورده شده است که می تواند به شما کمک کند.

اندازه‌گیری فشار خون در خانه مهم است!

ممکن است فکر کنید دقیق ترین اندازه‌ی فشار خون، اندازه‌ی فشار خونی است که ترجیحاً توسط پزشک در مطب گرفته می‌شود. اما تحقیقات در سال‌های اخیر نشان داده است که فشار خون مطب اغلب دقیق نیست. مطالعات نشان می‌دهند که تا ۶۵ درصد از اندازه‌‌گیری‌های فشار خون مطب صحیح نیستند. تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که اندازه‌گیری فشار خون در منزل می‌تواند پیش‌بینی‌کننده‌ی خطر بهتری نسبت به اندازه گیری در مطب باشد.

علاوه بر این، اندازه‌گیری مرتب در خانه فشار خون را کاهش داده و کنترل آن را بهبود می‌بخشد. بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر چندین دستورالعمل تخصصی فشار خون نظارت بر فشار خون خانگی را تأیید می‌کنند. اندازه گیری و نظارت بر فشار خون برای همه‌ی بیماران در خانه را توصیه می‌شود و تاکید می‌شود که بهترین راه برای اندازه‌گیری فشار خون این است که ابتدا ۵ دقیقه آرام بنشینند.

شاید بهتر باشد شب‌ها داروهای فشار خون خود را مصرف کنید…

برخلاف گذشته، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف داروهای فشار خون در شب تأثیر بهتری در کاهش فشار خون دارد و مهم‌تر از همه، احتمالاً خطر مرگ، حمله‌ی قلبی، نارسایی قلبی و سکته‌ی مغزی را کاهش دهد. با این حال لازم به ذکر است که اگر از داروهای فشار خونی که ادرارآور هستند استفاده می‌کنید، هنوز هم بهتر است آن را صبح بخورید تا مجبور نشوید شب به دستشویی بروید.

اگر کنترل فشار خون شما دشوار است، از پزشک خود بپرسید که آیا مشکل هورمونی وجود دارد یا خیر؟

ما مدت‌هاست که می‌دانیم یکی از علل فشار خون بالا، افزایش هورمون آلدوسترون است اما تصور می‌شد که این مورد نادر است. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سطح بالای آلدوسترون ممکن است علت شایع‌تری از آنچه تصور می‌کردیم برای فشار خون بالا باشد.

یک مقاله نشان داد که تا ۲۰ درصد از افرادی که فشار خون بالا با کنترل دشوار داشته‌اند، ممکن است سطح آلدوسترون بالایی داشته باشند؛ اگرچه فقط از هر ۱۰۰۰ نفر ۱ نفر در واقع آزمایش می‌شود. شما این قدرت را دارید که فشار خون خود را کنترل کنید. تغییر در سبک زندگی مانند ورزش منظم، خوردن غذاهای مغذی، پرهیز از الکل و نمک اضافی و رسیدن به وزن سالم ممکن است به اندازه‌ی هر دارویی (و یا حتی بیشتر!) مؤثر باشد. علاوه بر تغییر سبک زندگی، لازم است که با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید که آیا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید، داروهای خود را در شب مصرف کنید و احتمالاً از نظر سطح بالای آلدوسترون آزمایش شوید یا خیر.

جدیدترین مقالات سیناکر

توقف‌های وزنی در جریان کم کردن وزن جزئی از فرایند هستند - چگونه این توقف‌ها را مدیریت کنیم؟

توقف‌های وزنی در جریان کم کردن وزن جزئی از فرایند هستند-چگونه این توقف‌ها را مدیریت کنیم؟

حتی بهترین برنامه‌های کاهش وزن نیز ممکن است با کفه‌های توقف وزن مواجه شوند. شما می‌توانید کالری و کربوهیدرات مصرفی‌تان را کاهش دهید، پیاده‌روی کنید و از یک برنامه‌ی روزمره پیروی کنید؛ اما در طول فرایند وزن کم کردنتان در یک نقطه بالاخره در یک کفه وزنتان ثابت می‌ماند.

ادامه مطلب »
بازگشت به مدرسه: کمک به بچه‌ها در آماده شدن برای مدرسه و ایمن ماندن در برابر کرونا

بازگشت به مدرسه: کمک به بچه‌ها در آماده شدن برای مدرسه و ایمن ماندن در برابر کرونا

بعد از بیش از یک سال بسته بودن مدارس و اختلال در برنامه‌های تحصیلی طی همه‌گیری کرونا، کودکان و نوجوانان بالاخره کم کم مهیای بازگشت به تحصیل حضوری می‌شوند. برگشت به مدارس گام مثبتی در جهت بازگشت به زندگی نرمال است.

ادامه مطلب »
توقف‌های وزنی در جریان کم کردن وزن جزئی از فرایند هستند - چگونه این توقف‌ها را مدیریت کنیم؟

توقف‌های وزنی در جریان کم کردن وزن جزئی از فرایند هستند-چگونه این توقف‌ها را مدیریت کنیم؟

حتی بهترین برنامه‌های کاهش وزن نیز ممکن است با کفه‌های توقف وزن مواجه شوند. شما می‌توانید کالری و کربوهیدرات مصرفی‌تان را کاهش دهید، پیاده‌روی کنید و از یک برنامه‌ی روزمره پیروی کنید؛ اما در طول فرایند وزن کم کردنتان در یک نقطه بالاخره در یک کفه وزنتان ثابت می‌ماند.

ادامه مطلب »
بازگشت به مدرسه: کمک به بچه‌ها در آماده شدن برای مدرسه و ایمن ماندن در برابر کرونا

بازگشت به مدرسه: کمک به بچه‌ها در آماده شدن برای مدرسه و ایمن ماندن در برابر کرونا

بعد از بیش از یک سال بسته بودن مدارس و اختلال در برنامه‌های تحصیلی طی همه‌گیری کرونا، کودکان و نوجوانان بالاخره کم کم مهیای بازگشت به تحصیل حضوری می‌شوند. برگشت به مدارس گام مثبتی در جهت بازگشت به زندگی نرمال است.

ادامه مطلب »

توجه کنید نرم‌افزار سیناکر در داخل اپ استور اپل با نام Terawave قرار دارد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با پشتیبانی سیناکر ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۰۲ تماس بگیرید.

برای دریافت اپلیکیشن سیناکر اینجا کلیک کنید.